Srážek tramvají s chodci neubývá. Je třeba hledat řešení


V Praze denně vyjede na 300 tramvajových souprav, které sice obyvatelům i turistům ulehčují život, zároveň s sebou ale nesou i rizika. Důkazem toho je 58 srážek chodce s tramvají, ke kterým došlo v roce 2012. A zdá se, že loni byla situace ještě horší. Za devět měsíců se stalo 56 nehod, čtyři lidé přišli o život, 12 pak utrpělo těžká zranění. Opět se potvrdily statistiky – pouze pět nehod zavinili řidiči tramvají. Je proto potřeba hledat řešení, které by vedlo ke snížení počtu těchto nehod. Efektivní variantou by měla být instalace Varovné světelné informační linie. Jedná se o unikátní systém, který jako aktivní prvek signalizace využívá světelné zařízení umístěné v tělese vozovky nebo na hraně tělesa tramvajové trati. Jeho výhodou je, že nijak nebrání pohybu chodců ani vozidel, přesto viditelně upozorňuje na nebezpečí. Zamýšlená instalacev Praze 8 by byla jednou z prvních v rámci Evropy. „Vnímáme, že nebezpečí srážky chodce s tramvají je stále velmi vysoké. Snažíme se proto najít způsob signalizace, který rizika co nejvíce zmírní, přesto nijak nenaruší kvalitu a plynulost dopravy v Praze,‟ řekl zástupce starosty Prahy 8 Michal Švarc. Varovnou světelnou informační linii je možné využít na všech přechodech pro chodce, který křižuje tramvajovou trať. Systém upozorní chodce přímo na zemi, což je neobvyklé. Světlo pod nohama tak zajistí dostatečnou pozornost. Instalace Varovné světelné informační linie navíc nevyžaduje žádný zásah do tramvajového provozu a neomezuje ani provoz vozidel záchranné služby.

Model systému zvyšující bezpečnost chodců
Model systému zvyšující bezpečnost chodců
Předchozí Investice do zeleně
Další Radnice opraví rekordní počet chodníků