Jedlička: uzavření Libeňského mostu je nešťastným důkazem o totálním zmatku ve vedení Prahy


Tragikomická parodie na řízení Prahy pokračuje. Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) nechal v noci na pátek bez předchozího upozornění uzavřít Libeňský most pro auta a tramvaje. Aniž by o tom věděly městské části, dopravní podnik nebo občané.

Samozřejmě je jasné, že Libeňský most se musí opravit. Od jeho výstavby v roce 1928 nedošlo ani jednou k opravě nosné konstrukce. O tom, že je ve špatném až havarijním stavu se mluví nejméně od povodní v roce 2002, tedy 15 let.

Ale zavírat most z hodiny na hodinu svědčí o hektické a nekoncepční politice vedení města s koalicí ANO, ČSSD a trojkoalice za účasti zelených, lidovců a STANu. Normální by bylo, kdyby se o uzavření mluvilo alespoň pár týdnů dopředu. V ideálním městě by se Libeňský most už dávno opravoval. Dolínek s Krnáčovou na to měli přes 3 roky času.

Místo jakékoliv přípravy ale Dolínek se svojí podřízenou TSK (která má pozemní komunikace ve správě) uzavřel most zcela bez předchozího varování. Bizarní je, že o něm nevěděli ani starostové Prahy 8 a Prahy 7, které most spojuje. Starosta Prahy 8 Petrus (ČSSD) si na Facebooku postěžoval, že informaci dostal ve čtvrtek v 17 hodin odpoledne. Člověk by přitom naivně čekal, že dva politici sociální demokracie, kteří mají na starosti dopravu, spolu komunikují.

Že jde o zběsilou hurá akci dokládá i skutečnosti, že Dopravní podnik ani nestihl přeplánovat trasy MHD. Neexistuje ani náhradní trasa pro automobily. Nemluvě o tisících zmatených občanů, kteří se v pátek ráno potřebovali dostat do školy a do práce a narazili na zátarasy městské policie. Na zastávkách tramvají se zase objevily ručně psané plakátky s informací, kudy to dnes nejede. Jako kdyby uzavírku naplánovaly děti ze školky. Tak tedy vypadá SMART City podle Dolínka a Krnáčové.

To vše se navíc děje ve chvíli, kdy je téměř na rok uzavřena důležitá dopravní tepna Prahy 8 Zenklova ulice, v níž probíhá kompletní rekonstrukce. To samo o sobě způsobuje značné dopravní problémy. Bez spojení s Holešovicemi je tak dnes celá Libeň odříznuta od většiny tras do dalších částí města. Opět nutno dodat, že rekonstrukce Zenklovy ulice se připravovala několik let, a kdyby se s ní nečekalo na volby, mohla být dnes situace Libně mnohem komfortnější.

Bylo by to celé k smíchu, kdyby ztráta soudnosti a totální nekompetence ANO a ČSSD ve vedení města nekomplikovala lidem každým dnem jejich životy. Problematických staveb je ve městě mnoho, proto je uzavření jakékoliv z nich z hodiny na hodinu děsivým precedentem. Kdy nám zase Dolínek něco zavře? Naděje na nějaké nové vedení Prahy s vizí přijde na podzim s komunálními volbami. Snad nám do té doby nezačnou stát tramvaje v celém městě.

 

Martin Jedlička
TOP 09 Praha 8

Předchozí Antonín: Praha 8 musí být aktivní a důsledná
Další Jakub Čáp: Stotisícová Praha 8 využije velkou sportovní halu